Vacature Medewerker P&O Control

Medewerker P&O Control in Spijkenisse

Medewerker P&O Control

NL

Medewerker P&O Control

gemeente Nissewaard Spijkenisse

Wat is vereist?

  • Hbo werk- en denkniveau
  • In het bezit van een afgeronde PDL- of VPS-opleiding
  • Relevante ervaring in een vergelijkbare functie
  • Ervaring met ADP Workforce is een pre
  • Kennis van actuele wet- en regelgeving omtrent salarissen, afdrachten en subsidies en deze kunnen vertalen naar de praktijk
  • Goede communicatieve vaardigheden en beheersing van de Nederlandse taal, zowel in woord als geschrift
  • Oplossings-, kwaliteits- en procesgericht

Wat krijg je?

  • Maximaal €4.537 bruto p/m (schaal 9 CAO gemeenten), afhankelijk van kennis en ervaring en o.b.v. een 36-urige werkweek
  • IKB (17,05% flexibel in te zetten)
  • 20-urige werkweek
  • 194,4 vakantie-uren o.b.v. een 36-urige werkweek
  • Trainings- en opleidingsmogelijkheden via het Individueel keuzebudget
  • Inrichten thuiswerkplek (€ 750,- budget voor inrichten thuiswerkplek per 7 jaar)
  • Fietsregeling (€2000,- budget fietsregeling per 3 jaar)
  • Reiskostenvergoeding (volledige vergoeding OV óf € 0,21 per km (min. 10 km, max. 40 km enkele reis)

Wat doe je?

  • 20% Intern overleg
  • 10% Procesverbeteringen doorvoeren
  • 10% Begroting beheren
  • 45% Interne en externe controles uitvoeren en rapportages opstellen
  • 10% Beleid ontwikkelen
  • 5% Overige werkzaamheden uitvoeren

Als Medewerker P&O Control bij de gemeente Nissewaard ben je verantwoordelijk voor de interne en externe controles van de salarisadministratie voor circa 800 medewerkers. In deze rol ben je het aanspreekpunt voor complexe salarismutaties en verdiepende uitzoekklussen. Ook speel je een belangrijke rol bij het monitoren van de organisatiebrede salarislasten en inhuurkosten, iets wat van belang is voor de planning en controlecyclus van de jaarlijkse begroting en het jaarwerk. Je draagt bij aan de financiële verantwoording en zorgt voor een naadloze aansluiting op de financiële administratie, inclusief het uitpluizen van verschillen in het grootboek. Verder voer je data-analyses uit die van belang zijn voor de sturing van P&O-instrumenten en bewaak je de kwaliteit en kwantiteit van zowel jouw werk als de bredere administratieve taken.

Daarnaast heb je in deze functie ook veel contact met externe partners, zoals de Accountant, Belastingdienst en Pensioenfondsen. Ook treed je op als projectleider bij relevante, complexere vraagstukken. Dagelijks contact met collega's van de Personeels- en Salarisadministratie (PSA), die de salarisadministratie uitvoeren en regelmatige afstemming met de HR-afdeling, Applicatiebeheerders en de afdeling Financiële Administratie is tevens een integraal onderdeel van je werk. Hierbij heb je een focus op het verbeteren van processen binnen de PSA en het leveren van input voor interne controles en adviezen voor dienstverlening.

Je bent onderdeel van het PSA-team, dat bestaat uit zes collega's. Binnen het subteam van P&O Control, dat met jou komt uit een Medewerker P&O Control en een Senior Salarisadministrateur bestaat, ben je medeverantwoordelijk voor het verbeteren van processen en het verdiepen in complexe vraagstukken. De functie vraagt om goede kennis van de salarisadministratie, maar het zwaartepunt ligt op het verbeteren van processen en procedures, het uitvoeren van interne controles, en het meewerken aan bijvoorbeeld begrotingen.

Als je energie krijgt van diepgaand cijferwerk en het een uitdaging vindt om mee te werken aan de ontwikkeling van een groeiend team, dan is dit een baan voor jou.

Medewerker P&O Control


Op een leuke werkdag start je met het afstemmen van actuele zaken met de Personeels- en Salarisadministratie en los je vervolgens in samenwerking met de Applicatiebeheerder een salarisvraagstuk op.

Op een minder leuke sta je voor de uitdaging om een lang bestaand proces te optimaliseren, iets wat een intensieve afstemming vergt tussen de Interne Controle en de Personeels- en Salarisadministratie.

  • Ma
  • Di
  • Wo
  • Do
  • Vr

Als Medewerker P&O Control analyseer je de nieuwe ouderschapsverlofregeling en bereid je een heldere toelichting voor. Je stemt de inhoud af met de afdeling Beleid en Projecten en zorgt dat het via de afdeling Communicatie op intranet komt. Tegelijkertijd train je de PSA op de inhoud om hen voor te bereiden op vragen van medewerkers. Jij zorgt ervoor dat, via heldere interne communicatie en voorbereiding, de overgang naar de nieuwe regeling soepel verloopt, waarbij je continu beschikbaar bent voor ondersteuning en verduidelijking.

Wat doe je?

Groeipad

De gemeente Nissewaard beschikt over een opleidingsbudget, waarmee medewerkers functie inhoudelijke opleidingen en trainingen kunnen volgen, maar ook coaching. Binnen de gemeente staat een groeipad niet vast, maar door de grootte van onze organisatie zijn er genoeg kansen om door te groeien binnen of buiten je functie.

Werken bij gemeente Nissewaard

Hoofdkantoor in Spijkenisse

Functie:medewerker p&o control
Startdatum:23-11-2023
Ervaring:Ervaren
Educatielevel:HBO
Contracttype:Vast
Salaris:4537 – 4537
Uren per week:1 – 40

Heb je interesse in deze vacature en wil je graag op deze functie solliciteren? Neem dan contact op met Gemeente Nissewaard via onbekend of onbekend. Of bezoek hun website onbekend.

Deel de vacature:

Redactie Spijkenissekrant

Leuk dat je een van de recent geplaatste vacatures hebt geopend via de spijkenissekrant. Hopelijk vind je een baan die bij je past en waar je gelukkig van wordt!

  1. Vacatures Spijkenisse
  2. Medewerker P&O Control Gemeente Nissewaard 23-11-2023

Bekijk ook andere vacatures