Vacature Medewerker Bezwaar en Beroep Douane

Medewerker Bezwaar en Beroep Douane in Rotterdam

Medewerker Bezwaar en Beroep Douane

  • Reageer t/m 18 juni 2024

Werken in een deskundig, zelfsturend én gezellig team van 12 medewerkers. Dat doe je als medewerker bezwaar en beroep bij de Douane in Rotterdam. Jij behandelt bezwaarschriften, schadeclaims en zware verzoeken om terugbetaling.

  • Bachelor-hbo
  • 32-36 uur
  • Financieel/ economisch / Juridisch
  • € 3.091,- / € 5.586,- bruto p.m.
  • Rotterdam

  • Reageer t/m 18 juni 2024

Dit doe je bij de Douane

De bezwaarprocedures gaan onder andere over fiscale douaneprocessen, indelingskwesties, douanewaarde of verzoeken tot terugbetaling. Als medewerker bezwaar en beroep richt jij je op het toetsen van besluiten aan de wet. Je past de fiscale wet- en regelgeving en jurisprudentie toe en vertaalt dat naar een begrijpelijke uitspraak op het bezwaarschrift. Samen met een hecht team handel je verzoeken tot terugbetaling en bezwaarschriften op tijd en zorgvuldig af.

De Douane voert toezichttaken uit op het gebied van fiscaliteit, handelspolitiek en de versterking van veiligheid, de interne markt en Rechtsstaat. Op een manier die zo weinig mogelijk belemmeringen oproept voor het handelsverkeer. Binnen het kantoor waar jij werkt, werken 800 medewerkers aan activiteiten met directe invloed op de samenleving.


Een bijzondere baan, omdat...

• er alle ruimte is voor jouw persoonlijke en professionele ontwikkeling.
• je dagelijks mag leren van andere professionals in jouw vak.
• je bijdraagt aan de juiste afhandeling van bezwaarprocedures.


''Vanwege de verscheidenheid van dossiers heb ik te maken met veel afdelingen binnen de Douane. Daarnaast zorgt de verantwoordelijkheid die bij mijn functie hoort ook voor de nodige uitdaging in het werk.'' - Gabriël, Team terugbetaling bezwaar en beroep

Wanneer past deze baan bij je?

  • • Je hebt je F-diploma van de Douane of bent bereid deze te halen.
  • • Je hebt hbo-werk- en -denkniveau, bijvoorbeeld aantoonbaar door een hbo-diploma op het gebied van bedrijfsadministratie, juridische dienstverlening of logistiek management of ervaring in een soortgelijke functie.
  • • Je hebt goede uitdrukkingsvaardigheden.

  • De afdeling - Douane regio Breda

    De Douane is een handhavingsdienst, stelt de verschuldigde douanerechten en accijnzen vast en heft en int deze. De geïnde bedragen worden afgedragen aan de Nederlandse schatkist en de EU. De Douane zorgt er ook voor dat de samenleving zo goed mogelijk wordt beschermd tegen onveilige en ongewenste goederen. Hieronder valt een breed scala aan taken op het terrein van veiligheid, milieu, flora en fauna, gezondheid en cultuur. Én de Douane draagt bij aan het versterken van de concurrentiepositie van Nederland en de EU door toe te zien op de naleving van Europese maatregelen voor marktordening en te zorgen voor een snelle en goede douaneafhandeling, resulterend in zo min mogelijk oponthoud en lage administratieve lasten.

  • De organisatie - Douane

    Het werkterrein van de Douane is opgedeeld in 8 regiokantoren, het Douane Landelijk Kantoor (DLK) en een drietal landelijke onderdelen. De regiokantoren bevinden zich in Amsterdam, Rotterdam, Breda, Groningen, Arnhem en Eindhoven en twee op de luchthaven Schiphol. Het Douane Landelijk Kantoor (DLK) in Rotterdam ziet toe op eenheid van beleid en uitvoering op het gebied van handhavingsbeleid, operaties, financiën en control, informatiemanagement en bedrijfsvoering en bewaakt de samenhang binnen Douane Nederland. Het Douane Landelijk Tactisch Centrum (DLTC) stuurt de handhaving aan op basis van risicobeheersing. Douane Centrale Processen (DCP) beheert vanuit Apeldoorn de douanesystemen en zorgt voor geautomatiseerde ondersteuning van de heffings- en inningsprocessen van de Douane en de Douane Landelijke Service Organisatie (DLSO) levert producten en diensten op het bedrijfsvoeringsterrein aan de douanekantoren.

  • We ontvangen je brief en cv graag in een Word- of PDF-bestand. Neem in de bestandsnaam jouw voor- en achternaam op. Als je een beroep doet op een voorrangspositie, stuur dan ook een kopie van die kennisgeving mee.

    Onze selectieprocedure voor deze functie ziet er als volgt uit:

    • Allereerst wordt beoordeeld of een voorrangskandidaat binnen de Rijksoverheid in aanmerking komt voor deze functie.
    • Daarna wordt beoordeeld of jouw cv en motivatiebrief voldoen aan de gestelde functie-eisen.
    • Op maandag 1 juli vinden de selectiegesprekken plaats.

    Onderaan deze vacature vind je meer uitleg over de stappen die je doorloopt in de sollicitatieprocedure.

    De voorkeur gaat uit naar kandidaten die het meest aansluiten bij het opgestelde profiel. Dit heeft betrekking op zowel de genoemde kennis en werkervaring als op het opleidingsniveau. Vermeld deze daarom duidelijk in je cv.

    De Douane zet zich in voor de banenafspraak: zoveel mogelijk banen realiseren voor mensen met een arbeidsbeperking. Val jij in deze doelgroep? Wij zullen je ondersteunen zodat je optimaal kunt functioneren, en daarmee jouw bijdrage aan Nederland kunt leveren. Of het nu gaat om aanpassingen op je werkplek, bepaalde voorzieningen in het vervoer of bijvoorbeeld vergoedingen van het UWV: samen met jou, je leidinggevende én een jobcoach gaan wij kijken naar jouw kwaliteiten en mogelijkheden om een passend werkpakket uit te voeren.

    Een (online) voorselectietest en/of een assessment kan deel uit maken van de sollicitatieprocedure, evenals het maken van een casus, het opvragen van referenties en (online) screening, bijvoorbeeld via databanken, (zoekmachines) en sociale netwerken.

    Houd er rekening mee dat het solliciteren technische problemen met zich mee kan brengen. Wacht hiermee dus niet tot het laatste moment.

    Wanneer je solliciteert op een functie maak je eenmalig een account aan.

Solliciteren bij de Douane

Het sollicitatietraject bij de Douane loopt via onderstaande stappen. Hiermee willen we zo veel mogelijk te weten komen over jou, maar laten we je ook kennismaken met ons.

Solliciteren is mogelijk tot aan de deadline die in de vacaturetekst genoemd wordt. We beoordelen je cv en motivatiebrief op de genoemde functie-eisen.

Voor sommige functies is een online voorselectietest onderdeel van de procedure. In dat geval ontvang je per e-mail meer informatie over de procedure en de uiterlijke inlevertermijn. Het maken van de test duurt ongeveer 120 minuten. De test kan in de meeste gevallen thuis worden gemaakt.

We nodigen je per telefoon of e-mail uit voor een sollicitatiegesprek, waarin een selectiecommissie je beoordeelt op de competenties van de functie aan de hand van een competentiegericht gesprek.

Een assessment kan deel uitmaken van de procedure. In dat geval word je telefonisch of per e-mail hiervoor uitgenodigd.

We nodigen je uit voor een arbeidsvoorwaardengesprek. Na een positieve afronding, treffen we samen verdere voorbereidingen voor jouw eerste werkdag! Wil je alvast meer weten over onze arbeidsvoorwaarden? Op P-direkt vind je informatie over onderwerpen zoals financiën, vrije dagen, loopbaanontwikkeling, rechten en regels en nog veel meer.

Neem contact op met Sanne Hermans, adviseur werving en selectie

  • Contact via Whatsapp:

Neem contact op met , teamleider bezwaar en beroep

  • Contact via Whatsapp:

  • Reageer t/m 18 juni 2024

  • Schaal 10, schaal 11, schaal 9

  • Inschaling vindt plaats in de bij de functie behorende salarisschaal. Bij het ontbreken van relevante kennis en ervaring kan tijdelijk een lagere salarisschaal worden toegepast.

  • Bepaalde tijd, voorafgaand aan onbepaalde tijd

  • Minimum aantal uren per week

  • Maximum aantal uren per week

  • Naast salaris ontvang je ook een individueel keuzebudget (IKB). Jouw IKB bestaat uit geld (IKB-budget) en tijd (IKB-uren). Het IKB geeft je de mogelijkheid om naar eigen keuze een deel van je IKB-budget te laten uitbetalen op de door jou gekozen tijdstippen. Én je hebt de mogelijkheid om je IKB-budget deels om te zetten in verlof of andersom. Ook kun je het IKB-budget besteden aan een fiscaal-vriendelijk doel, zoals bijvoorbeeld een fiets, bedrijfsfitness of vakliteratuur.

    De Rijksoverheid hecht sterk aan persoonlijke groei en loopbaanontwikkeling en biedt daarvoor tal van mogelijkheden. Tot de secundaire arbeidsvoorwaarden behoren onder meer studiefaciliteiten, ouderschapsverlof en een vergoeding woon-werkverkeer.

    Wij verwachten van onze werknemers dat ze integer zijn en we vragen aan nieuwe medewerkers een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG). Voor bepaalde functies is een screening voor een VOG politiegegevens (VOG P) van toepassing. Als de vereiste VOG niet kan worden overlegd, volgt geen arbeidsovereenkomst of wordt de arbeidsovereenkomst na uiterlijk 3 maanden beëindigd wanneer duidelijk is dat geen VOG overgelegd kan worden. Werknemers die op een vertrouwensfunctie zoals een luchthaven gaan werken, moeten ook een veiligheidsonderzoek ondergaan. Een 'verklaring van geen bezwaar' is dan ook een vereiste.



Functie:medewerker bezwaar beroep douane
Startdatum:29-05-2024
Ervaring:Ervaren
Educatielevel:HBO
Contracttype:Vast
Salaris:3091 – 5586
Uren per week:32 – 36

Heb je interesse in deze vacature en wil je graag op deze functie solliciteren? Neem dan contact op met Belastingdienst via onbekend of onbekend. Of bezoek hun website onbekend.

Deel de vacature:

Redactie Spijkenissekrant

Leuk dat je een van de recent geplaatste vacatures hebt geopend via de spijkenissekrant. Hopelijk vind je een baan die bij je past en waar je gelukkig van wordt!

  1. Vacatures spijkenisse
  2. Medewerker Bezwaar en Beroep Douane Belastingdienst 29-05-2024

Bekijk ook andere vacatures