Vacature Klantenservice

Klantenservice in Poortugaal

We doen ons werk
We bieden als Parcel Pro een logistiek softwareplatform aan.

We laten je weten of een pakket onderweg is
Heb je iets opgestuurd dat een vervoerder bij jou op locatie of bij jouw klant brengt? Dan houden we je op de hoogte. In het verzendsysteem is informatie te vinden over de status van jouw zending. Of je houdt zelf de status in de gaten via track & trace.

We zorgen dat de website van Parcel Pro goed werkt
Met jouw persoonsgegevens analyseren we hoe je de website gebruikt. Met de gegevens van al onze klanten zorgen we dat de site zo goed mogelijk werkt.

Soms geven jouw gegevens aan autoriteiten
Soms moeten we persoonsgegevens aan autoriteiten geven. Bijvoorbeeld aan de ACM, de politie en opsporingsdiensten. Voordat we dat doen, checken we altijd de bevoegdheden van deze autoriteiten.

We verbeteren onze dienstverlening
Door informatie uit persoonsgegevens te analyseren en te combineren, kunnen we onze dienstverlening verbeteren. Bij het analyseren werken we zoveel mogelijk met anonieme gegevens die we niet kunnen koppelen aan personen. Dit zijn een aantal voorbeelden van dingen die we maken en verbeteren door de analyses: - We verbeteren pagina's en formulieren op onze website. - We lossen oorzaken van klachten op. - We ontwikkelen nieuwe producten. - We maken rapportages voor andere organisaties. In deze rapportages komen nooit namen en adressen voor. Want het gaat om informatie over grote groepen gebruikers. Bijvoorbeeld het aantal pakketten dat bezorgd is in een bepaald postcodegebied.


Ook maken we verschillende groepen van gebruikers die heel erg op elkaar lijken. We noemen dit profilering. Zakelijke klanten hebben bijvoorbeeld interesse in andere producten dan consumenten. Hiermee kunnen we onder andere bepalen welke producten bij je passen of welke vraag je waarschijnlijk heeft aan ons.

Heb je een Parcel Pro-account en heb je toestemming gegeven? Dan maken we een klantprofiel en combineren we de informatie uit jouw profiel met andere informatie die we van je hebben. Bijvoorbeeld hoeveel pakketjes je per jaar verstuurt. We maken dan een klantprofiel. Zo kunnen we de website en onze e-mails nog beter aan je aanpassen. En onze medewerkers kunnen jouw klantprofiel gebruiken om je beter te helpen en te adviseren.


We lezen het cv van sollicitanten
Dan stuur je ons jouw cv. Dit cv bewaren we en gebruiken we tijdens een sollicitatiegesprek.


Van wie heeft Parcel Pro persoonsgegevens?

Wij hebben persoonsgegevens van iedereen die direct of indirect contact met ons heeft of heeft gehad. Een voorbeeld van indirect contact: je bestelt een artikel bij een webwinkel, en een vervoerder bezorgt het pakketje bij je thuis. Je hebt dan niet persoonlijk jouw adres aan ons gegeven, maar wij krijgen het van de webwinkel. We hebben ook persoonsgegevens van contactpersonen, vertegenwoordigers en leveranciers met wie we zakelijk contact hebben.


Van iedere accounthouder wordt informatie opgeslagen in de database van het verzendsysteem benodigd voor authenticatie, verzending, facturatie & betaling:


Reacties op Parcel Pro en over Parcel Pro op social media
Stel je op social media een vraag aan Parcel Pro? Of tag je Parcel Pro in jouw bericht op social media? Dan bewaren we dat bericht en jouw accountnaam. Zo kunnen we op jouw bericht reageren. En zo kunnen we informatie delen over Parcel Pro.


Je kunt bellen, e-mailen en chatten met onze medewerkers. Als je chat, bewaren we deze chat. Als je e-mailt, bewaren we deze e-mail. En bij bellen maken we aantekeningen die we bewaren. Dat is handig als je nog eens contact met ons opneemt. Soms huren we een andere organisatie in voor de klantenservice. Als we dat doen, dan bewaart deze organisatie jouw gegevens. Maar ze gebruiken de gegevens alleen voor Parcel Pro.

Als je bij Parcel Pro solliciteert
Dan verwerken we alle gegevens die je in jouw cv heb gezet.

Als je werkt bij Parcel Pro
We bewaren een aantal persoonsgegevens van medewerkers en ex-medewerkers. Neem dan contact op met de HR-afdeling.

Met wie delen we persoonsgegevens?

Behalve als dit nodig is om de dienst te leveren die we jou beloven. Bijvoorbeeld als je gebruik maakt van onze verhuisservice. Je geeft dan aan welke bedrijven via ons jouw adreswijziging moeten ontvangen.

En soms zijn we verplicht om persoonsgegevens door te geven. Bijvoorbeeld als we aangifte doen van fraude. De volgende organisaties hebben volgens de wet soms het recht om gegevens op te vragen bij ons: - Toezichthouders: de Autoriteit Persoonsgegevens (AP) en de Autoriteit Consument & Markt (ACM)

Het logistieke softwareplatform van Parcel Pro is ingericht met een geautomatiseerd proces voor vernieuwing / heruitgifte van SSL certificaten van domeinnamen waaronder het platform benaderbaar is. De versleuteling van persoonsgegevens bij invoer wordt uitgevoerd met een certificaat van https://letsencrypt.org.

We besteden veel tijd en geld aan de beveiliging van onze systemen met persoonsgegevens. We hebben daar een speciale afdeling voor: cybersecurity. Gaat er iets mis met onze beveiliging, waardoor mensen buiten Parcel Pro de persoonsgegevens kunnen zien of waardoor dit gevaar ontstaat? Dan registreren we dit en handelen we het zorgvuldig af. We melden deze incidenten bij de toezichthouder, en als dat nodig is ook bij jou. Alleen medewerkers die jouw persoonsgegevens nodig hebben, kunnen deze inzien. Al onze medewerkers hebben een geheimhoudingsverklaring getekend. Als zij niet meer bij ons werken, geldt deze verklaring nog steeds.

Twee organisaties en een functionaris houden toezicht op hoe wij persoonsgegevens verwerken: - De Autoriteit Persoonsgegevens (AP) controleert of wij ons houden aan de Algemene verordening gegevensbescherming. - De Autoriteit Consument & Markt (ACM) controleert of wij goed omgaan met zaken als cookies, direct marketing en het bel-me-niet-register. - De Functionaris voor de Gegevensbescherming controleert of we binnen Parcel Pro goed omgaan met persoonsgegevens. In de wet staat wat precies zijn taken zijn. De Functionaris voor de Gegevensbescherming rapporteert rechtstreeks aan de directie. Heb je een vraag aan de Functionaris voor de Gegevensbescherming? Stuur dan een e-mail aan


Heb je geen computer, of wil je geen e-mail sturen?
Stuur ons dan een brief. Doe bij de brief een kopie van jouw identiteitsbewijs, bijvoorbeeld paspoort of rijbewijs. Zo voorkom je fraude. Stuur de brief en de kopie naar:


Deze privacyverklaring geldt voor alle bedrijven en diensten met een Parcel Pro-logo in Nederland en is gemaakt op 24 mei 2018. Deze privacyverklaring kan gewijzigd worden.

Heb je vragen over privacy?

Neem dan contact op met onze klantenservice: of onze Functionaris voor de Gegevensbescherming:

Natuurlijk hopen we dat wij jouw privacyvragen goed beantwoorden. Ben je toch niet tevreden met onze reactie?

Functie:klantenservice
Startdatum:29-02-2024
Ervaring:Ervaren
Educatielevel:HBO
Contracttype:Vast
Salaris:onbekend – onbekend
Uren per week:1 – 40

Heb je interesse in deze vacature en wil je graag op deze functie solliciteren? Neem dan contact op met Parcel Pro via onbekend of onbekend. Of bezoek hun website onbekend.

Deel de vacature:

Redactie Spijkenissekrant

Leuk dat je een van de recent geplaatste vacatures hebt geopend via de spijkenissekrant. Hopelijk vind je een baan die bij je past en waar je gelukkig van wordt!

  1. Vacatures Spijkenisse
  2. Klantenservice Parcel Pro 29-02-2024

Bekijk ook andere vacatures